7 Kasım 2009 Cumartesi

Anahtar deliğinden gördüklerim...

Bu sene üniversitede ki 4.yılım. Yavaş yavaş okulumun sonuna yaklaşırken işimle alakalı ilk kez "ciddi" bir adım attım bugün. Futbol oynadığım dönemlerde çoğu kez kapısından döndüğüm, istediklerimi bir türlü gerçekleştiremediğim, şanssızlıklardan ya da sakatlıklarımın izin vermediği yerdeydim.

Bu kez farklı bir rol aldım. Ilk defa antrenör sıfatıyla resmi olarak bir klüp bünyesindeydim. Herşeyin başlangıcı güzel, umut dolu ve düşüncelerimiz hep olumlu olur ya; o yüzdendir ki "başlangıçlar önemlidir."bizi her defasında yeniden gaza getirmek için harika bi cümledir.

Fakat bu kez ne güzel bi cümle vardı ne de umut dağıtan insanlar. Okula başladığımızda hocalarımızın bizi motive eden sözlerinden çok uzaktı burdaki cümleler. O vakit farkettim ki bizim yıllardır gelecek diye gördüğümüz sadece anahtar deliğinde ki o ufacık yer kadarmış. Gerçekle yüzleşmek ve eleştirilere karşı durabilmek çok kolay değildi. Hüsrana yakın ve bir o kadar da umutsuz bir tablo vardı.

Karşımızda Türk futbolunda çok önemli hocalar yetiştirmiş, 3 sene önce şu an okumakta olduğum okulun müdürlüğünü yapmış Uefa PRO lisansa sahip başarılı bir geçmişe sahip hoca durmaktaydı. Öylesine kendinden emin bi tavır içindeydi ki, antrenman bilimini o an orda hatim etsem fayda etmeyecek gibiydi.

Kısa bi selamlaşma faslından sonra hayatımda ilk kez duyduğum bir ismi sordu bize. Herkes birbirine "kim lan bu?" gözleriyle bakarken, Hoca;" ben sizi denedim, sizden hiç bişey olmaz! " diye yapıştırdı kelimelerini tokat gibi suratımıza. 2 dönem önce milli takım antrenörlüğü yapan Ersun Yanal'ın o dönem ki yardımcısının adını bilmiyor olmak aslında çok doğal olsa da, o an "lan hass..tr, nası bilmeyiz beee!" şeklinde aptallaşmamıza bile neden olabilmişti. Aldığımız eğitimden, başımızda ki hocalara kadar her konuda bi fikri vardı. Biz çok eksiktik, onun gözünde tam olmamızın da pek mümkünatı yok gibiydi. Haksız diyemiyorum. Piyasa buysa, kabullenmek istiyorsak her konuda bir fikrimiz her isim hakkında acabalarımız olmak zorundaymış. Onu bi kaç dakika içerisinde kafamıza sokmuştu.

Görüşmelerimizi bu şartlara ve olumsuzluklara rağmen tamamladık ve çalışmak için kabul edildik.

###
Pazartesi gününden itibaren resmi olarak antrenör sıfatıyla ilk antrenmanıma çıkmak için sabırsızlanıyorum. Anahtar deliğinden daha geniş bi ufukta olduğuna inandığım geleceğim için ilk adım bu olacak. Herşeyin hayırlısı olmasını diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder